Voedingsmiddelenlijst: tussen 30 en 50 gr koolhydraten per dag 5/5 (1)

VOEDINGSLIJST FASE 2: TUSSEN 30 EN 50 GRAM KOOLHYDRATEN Indien je iets mist graag op de website bij reacties aanvullen, dan kan ik de lijst aanpassen. Ik mis soms berichten op facebook door de hoeveelheid en tijdgebrek. Je mag in deze fase weer iets meer , maar je let nog steeds op de koolhydraten. In deze fase zit je ook nog steeds in ketose. Je kan ook erg snel uit ketose raken door de voedingsmiddelen die je gaat toevoegen. Blijf hier op letten en laat dingen achterwege waar je van stil staat. Die kun je op een later tijdstip weer eens proberen. Blijf op de voedingslabels van verpakkingen letten! Probeer zaken als suiker, tarwe, zetmelen en andere producten nog steeds te mijden, zij ondermijnen je ketose. Als dit je onderhoudsfase wordt voor een langere periode kun je experimenteren met producten die meer koolhydraten bevatten dan 5 per 100 ml/mg. KAAS Blauwe kaas Cheddar kaas Feta kaas Gewone harde Nederlandse kaas ( jong, belegen, oud belegen, rookkaas enz) Gouda Mozzarella Parmezaan Roomkaas Het betreft verse kaas of voorverpakt. De geraspte kaas bevat middelen die je niet mag hebben! Dus zelf raspen! Neem altijd de 30+ variant. Oude kaas en Parmezaan bevat geen koolhydraten. MELKPRODUCTEN Crème fraîche Cottage Cheese Kokosroom (blik of pakje) Mascarpone Ongezoete Amandelmelk Ongezoete Kokos Melk Ongezoete sojamelk Ricotta Slagroom Zure room Griekse Yoghurt Verse roomkazen Gebruik altijd de volvette variant van 40% of hoger, nooit light, daar zitten meer koolhydraten in! In verse zuivelproducten zoals ricotta en cottage cheese zitten meer melksuikers. Kies altijd diegene met de minste koolhydraten. Lees de verpakkingen. DRESSINGS (minder dan 10 Kh per 100 ml) Gekochte dressings -> let wel op dat de koolhydraten niet alleen uit suikers bestaan. Zelf gemaakte -> Kijk hier voor de recepten! Waldensfarm 0 KH sauzen of een ander merk 0 variant VETTEN EN OLIE Amandel olie Amandelboter Avocado olie Canola olie Cocoa Boter Druivenpit olie Ghee Hennepzaad olie Kokosolie Koolzaadolie Lijnzaad olie Macadamia Olie Mayonnaise Olijf olie Pinda olie Reuzel Roomboter Safloer olie Sesamolie Sojaboon olie Vis olie Walnootolie Kies voor meer omega 3! VIS (met de juiste omega 3 vetzuren) Ansjovis Forel Haring Heilbot Karper Kaviaar Makreel Sardientjes Schelvis Schol//platvis Tilapia Tong Tonijn Tonijn uit blik op olie Zalm Zeebaars Je mag alle vis eten, ook als dit niet hier staat genoemd. Je mag geen gepaneerde of gemarineerde vis eten, mits je dit zelf doet en koolhydraatarm is! ZEEVRUCHTEN Coquilles Garnalen Inktvis Krab Kreeft Oesters Mosselen Schelpen GEVOGELTE Kip Eend Gans Kwartel Kalkoen Eieren MEEL/GRANEN/BLOEM/TARWE Amandelbloem Amandelmeel Kokosmeel Lijnzaad + meel Ongezoete cacaopoeder Proteïne Poeder Psyllium vezels Sesamzaad + meel Gekochte crackers zoals Wasa vezelrijk of koolhydraatarm brood van diverse supermarkten of bakkers VLEES Bacon Rundvlees Lamsvlees Varkensvlees Worst Kalfsvlees Wild Orgaanvlees Zonder marinade, paneer of extra toevoegingen. VLEESWAREN Bacon/ontbijtspek Boterhamworst Droge worst Filet americain Ham, gekookt, gegrild of rauw Hot Dog/Frankfurter/rookworst Kipfilet gerookt etc Knabbelspek/knabbelbacon Leverworst Peperoni/salami/chorizo Rookvlees Let goed op de labels i.v.m. de grote hoeveelheid suiker die erin verwerkt wordt. Merken zoals Stegeman en Kips doen dit een stuk minder en bv biologische vleeswaren of halal doen dit ook niet of stukken minder. Kijk op de labels hoeveel koolhydraten iets bevat en hoeveel je ervan gaat eten. Er zijn heel veel soorten vleeswaren die je kan en mag eten, is maar net wat je lekker vind en waar niet al te grote hoeveelheden koolhydraten in zitten. FRUIT Aardbeien Aalbessen Avocado Braam Bosbes/veenbes Citroen Limoen Olijven Framboos Rabarber Tomaten Meloen Appel Abrikoos Peer Pruim Mandarijn Sinaasappel Mineola Geen gedroogde vruchten en geen geperste vruchten! Voor de ketose is het beter om spaarzaam fruit te nemen. Af en toe als traktatie is een waar feestje. NOTEN Amandelen Hazelnoot Kokosnoot Macadamia noten Paranoten Pecannoten Walnoten Pinda's Pindakaas Pistachio en andere noten Let op dat je het in de hand houdt, letterlijk en figuurlijk. ZADEN Chia zaad Hennepzaad Lijnzaad Maanzaad Paranoten Pijnboompitjes Poempoenzaden Safloerzaad Sesamzaad Zonnebloemzaad Andere zaden GROENTEN Groene bladgroenten Andijvie Asperges Aubergine Bimi Bloemkool Botersla Broccoli Champignons Courgette Ijsbergsla Jalapeno pepers/Spaanse pepers Knoflook Komkommer Kiemgroenten Lolo Biondi en Rosso sla Paksoi Peterselie Peterseliewortel Prei Radijs Rode kool Romeinse sla Rucola Selderij Snijbiet Sperziebonen/snijbonen Spinazie Tauge Venkelknol Wilde cichorei Witte Kool Witlof Zuurkool Artisjok Boerenkool Bietjes Knolraap Knolselderij Koolrabie/koolraab Okrabonen Pastinaak Paprika Peultjes Pompoen alle soorten Spaghetti pompoen Spruiten Tuinbonen Uien Wortelen Alle soorten groenten zijn toegestaan echter nog geen peulvruchten. KRUIDEN EN SMAAKMAKERS Alcohol ( droge witte en rode wijn, gedestileerd) Verse kruiden Gedroogde kruiden Kaneel en koek kruiden Essences Azijn Zoetzure augurken van Kesbeke Mosterd Specerijen Mosterd Bouillonpoeder Tamari sojasaus of Kikkoman rood Kruidenmixen: Kijk hier voor de recepten: https://slank4u2.nl/zelf-kruidenmixen-maken-deel-1/ Er zijn tegenwoordig al fabrikanten die kruidenmixen maken op biologische en natuurlijke manier, check de labels! Sauzen: probeer te blijven op letten op gekochte sauzen uit zakjes en pakjes, flesjes en potjes. Dit zijn de verborgen koolhydraten en voedingsmiddelen waar je van uit ketose raakt of helemaal stil van komt te staan. Wil je weten hoeveel koolhydraten iets bevat, check dan onze koolhydratenlijst. Heb je nog aanvullingen, dan graag reacties op deze website aangeven. Ben je op zoek naar andere voedingsmiddelenlijsten: de linken zal ik hier neer zetten als alles af is.

Please rate this

One thought on “Voedingsmiddelenlijst: tussen 30 en 50 gr koolhydraten per dag

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.