Voedingslijst : minder dan 20 gram koolhydraten per dag 4.8/5 (25)

VOEDINGSLIJST FASE 1 STRENG: MINDER DAN 20 gram KOOLHYDRATEN PER DAG Indien je iets mist graag op de website bij reacties aanvullen, dan kan ik de lijst aanpassen. Ik mis soms berichten op facebook door de hoeveelheid en tijdgebrek. VERMIJD TEN ALLE TIJDEN: – suiker of suikervarianten - tarwe of andere granen en producten - rijst - pasta - aardappelen of producten met aardappelen – producten met wit/tarwe meel – producten met suiker of een suikervariant - transvetten – banaan – gedroogde vruchten en vruchtensappen ONTHOU DEZE 2 BASIS REGELS: - Alles wat meer dan 5 gr koolhydraten bevat, vermijden - Alles waar in de eerste 4 ingrediënten: suiker , tarwe, zetmeel, rijst bij staat, vermijden Lees hiervoor het artikel : Ontcijfer het etiket. KAAS Blauwe kaas Cheddar kaas Feta kaas Gewone harde Nederlandse kaas ( jong, belegen, oud belegen, rookkaas enz) Gouda Mozzarella Parmezaan Roomkaas Smeerkaas Het betreft verse kaas of voorverpakt. De geraspte kaas bevat middelen die je niet mag hebben! Dus zelf raspen! Neem altijd de 30+ variant. Oude kaas en Parmezaan bevat geen koolhydraten. MELKPRODUCTEN Crème fraîche Cottage Cheese -> met mate Kokosroom (blik of pakje) Mascarpone Ongezoete Amandelmelk Ongezoete Kokos Melk Ongezoete sojamelk Ricotta- > met mate Slagroom Zure room Gebruik altijd de volvette variant van 40% of hoger, nooit light, daar zitten meer koolhydraten in! In verse zuivelproducten zoals ricotta en cottage cheese zitten meer melksuikers. Kies altijd diegene met de minste koolhydraten. Lees de verpakkingen. DRESSINGS Zelf gemaakte -> Kijk hier voor de recepten! Waldensfarm 0 KH sauzen of een ander merk 0 variant VETTEN EN OLIE Amandel olie Amandelboter Avocado olie Canola olie Cocoa Boter Druivenpit olie Ghee Hennepzaad olie Kokosolie Koolzaadolie Lijnzaad olie Macadamia Olie Mayonnaise Olijf olie Pinda olie Reuzel Roomboter Safloer olie Sesamolie Sojaboon olie Vis olie Walnootolie Kies voor meer omega 3! VIS (met de juiste omega 3 vetzuren) Ansjovis Forel Haring Heilbot Karper Kaviaar Makreel Sardientjes Schelvis Schol//platvis Tilapia Tong Tonijn Tonijn uit blik op olie Zalm Zeebaars Je mag alle vis eten, ook als dit hier niet staat genoemd echter je kunt beter kiezen voor vette vis, niet alleen voor het aanvullen van je vetten, maar ook voor het omega 3 gehalte. Je mag geen gepaneerde of gemarineerde vis eten, mits je dit zelf doet en koolhydraatarm is! Hoe je koolhydraatarm kunt paneren lees je hier: Koolhydraatarm paneermeel ZEEVRUCHTEN Coquilles Garnalen Inktvis Krab Kreeft Oesters Mosselen- met mate, maar 100 gr Schelpen GEVOGELTE Kip Eend Gans Kwartel Kalkoen Eieren MEEL/GRANEN/BLOEM/TARWE Amandelbloem- > met mate Amandelmeel -> met mate Arrowroot Kokosmeel -> met mate Lijnzaad + meel Ongezoete cacaopoeder Proteine Poeder Psyllium vezels Sesamzaad + meel VLEES Bacon Rundvlees Lamsvlees Varkensvlees Worst Kalfsvlees Wild Orgaanvlees Zonder marinade, paneer of extra toevoegingen. VLEESWAREN Bacon/ontbijtspek Boterhamworst Droge worst Filet americain Ham, gekookt, gegrild of rauw Hot Dog/Frankfurter/rookworst Kipfilet gerookt etc Knabbelspek/knabbelbacon Leverworst Peperoni/salami/chorizo Rookvlees Let goed op de labels i.v.m. de grote hoeveelheid suiker die erin verwerkt wordt. Merken zoals Stegeman en Kips doen dit een stuk minder en bv biologische vleeswaren of halal doen dit ook niet of stukken minder. Kijk op de labels hoeveel koolhydraten iets bevat en hoeveel je ervan gaat eten. Er zijn heel veel soorten vleeswaren die je kan en mag eten, is maar net wat je lekker vind en waar niet al te grote hoeveelheden koolhydraten in zitten. FRUIT Aardbeien -> met mate Aalbessen -> met mate Avocado Braam –> met mate Bosbes/veenbes –> met mate Citroen –> met mate ( 3 el sap) Limoen –> met mate (3 el sap) Olijven Framboos-> met mate Rabarber -> met mate Tomaten – ja echt, het is fruit –> met mate Meloen (geen watermeloen)-> met mate Kokosnoot Voor de ketose is het beter om spaarzaam fruit te nemen. Af en toe als traktatie is een waar feestje. NOTEN Amandelen Hazelnoot Kokosnoot Macadamia noten Paranoten Pecannoten Walnoten Hou het in de hand ( letterlijk en figuurlijk)! ZADEN Chia zaad Hennepzaad Lijnzaad Maanzaad Paranoten Pijnboompitjes -> met mate Poempoenzaden Safloerzaad Sesamzaad Zonnebloemzaad GROENTEN onbeperkt Groene bladgroenten hebben de voorkeur i.v.m. de minste koolhydraten. Andijvie Asperges Aubergine Bimi Bloemkool Botersla Broccoli Champignons Courgette Ijsbergsla Jalapeno pepers/Spaanse pepers Kiemgroenten Knoflook–> met mate Komkommer Lolo Biondi en Rosso sla Paksoi Peterselie Peterseliewortel Prei Radijs Rode kool Romeinse sla Rucola Selderij Snijbiet Sperziebonen/snijbonen Spinazie Tauge Venkelknol Wilde cichorei Witte Kool Witlof Zuurkool GROENTEN die je met mate mag consumeren ivm de hoeveelheid koolhydraten die meer zijn dan 3 en (vaak 5 en meer) per 100 gram. Artisjok Boerenkool Knolraap Knolselderij Koolrabie/koolraab Okrabonen Pastinaak Paprika Peultjes Pompoen Spaghetti pompoen Spruiten Tuinbonen Uien Knol en wortelgroenten bevatten vaak meer dan 5 gr koolhydraten, dus erg voorzichtig hiermee. Zoete groenten zoals wortels en bietjes zijn in deze fase niet toegestaan. KRUIDEN EN SMAAKMAKERS Verse kruiden Gedroogde kruiden Kaneel en koek kruiden -> met mate (veel kh) Essences -> liefst zonder alcohol Azijn (geen balsamico ivm de koolhydraten) Zoetzure augurken van Kesbeke Mosterd Specerijen Mosterd Bouillonpoeder Tamari sojasaus of Kikkoman rood Kruidenmixen: Kijk hier voor de recepten: https://slank4u2.nl/zelf-kruidenmixen-maken-deel-1/ Wil je weten hoeveel koolhydraten iets bevat, check dan onze koolhydratenlijst. Voedingslijst Fase 1 Streng

Please rate this

2 thoughts on “Voedingslijst : minder dan 20 gram koolhydraten per dag

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.