Voedingslijst Fase 3: meer dan 50 gr koolhydraten per dag 5/5 (1)

VOEDINGSLIJST FASE 3: MEER DAN 50 GRAM KOOLHYDRATEN Indien je iets mist graag op de website bij reacties aanvullen, dan kan ik de lijst aanpassen. Ik mis soms berichten op facebook door de hoeveelheid en tijdgebrek. Je mag in deze fase weer iets meer , maar je let nog steeds op de koolhydraten. In deze fase zit je vaak niet meer in ketose, mits je intensief sport (elke dag) of een atleet bent. Zij zitten vaak met 100 gram koolhydraten nog in ketose. Blijf op letten en laat dingen achterwege waar je van aankomt. Deze fase is vaak de eindfase en een levenslange fase. Je blijft of probeert te vermijden: - suiker - aardappelen - wit en tarwe brood - witte pasta en rijst - producten met wit/tarwe meel - producten met suiker - banaan - gedroogde vruchten en vruchtensappen Kies volkoren of rogge producten of producten met spelt of een ander toegestane meelsoort. Tegenwoordig zijn er zeer veel varianten op de markt. In deze fase kies je voor gezond en voor langzame koolhydraten. Binnenkort komt er een artikel over wat nu langzame koolhydraten zijn, meelsoorten en hoe je nu goed opbouwt als je op gewicht bent. KAAS Alle soorten kaas MELKPRODUCTEN Alle soorten zuivel Gebruik altijd de volvette variant van 40% of hoger, nooit light, daar zitten meer koolhydraten in! DRESSINGS Gekochte dressings -> let wel op dat de koolhydraten niet alleen uit suikers bestaan. Zelf gemaakte -> Kijk hier voor de recepten! VETTEN EN OLIE Amandel olie Amandelboter Avocado olie Canola olie Cocoa Boter Druivenpit olie Ghee Hennepzaad olie Kokosolie Koolzaadolie Lijnzaad olie Macadamia Olie Mayonnaise Olijf olie Pinda olie Reuzel Roomboter Safloer olie Sesamolie Sojaboon olie Vis olie Walnootolie Kies voor meer omega 3! VIS (met de juiste omega 3 vetzuren) Ansjovis Forel Haring Heilbot Karper Kaviaar Makreel Sardientjes Schelvis Schol//platvis Tilapia Tong Tonijn Tonijn uit blik op olie Zalm Zeebaars Je mag alle vis eten, ook als dit niet hier staat genoemd. Je mag geen gepaneerde of gemarineerde vis eten, mits je dit zelf doet en koolhydraatarm is! ZEEVRUCHTEN Coquilles Garnalen Inktvis Krab Kreeft Oesters Mosselen Schelpen GEVOGELTE Kip Eend Gans Kwartel Kalkoen Eieren MEEL/GRANEN/BLOEM/TARWE Gerst Kamut Rogge Spelt tarwe Aardappelzetmeel Amandel meel Amaranth Arrowroot Boekweit Cassave of Tapioca Chufa/aardamandel/tijgernoot Gierst Haver (plus havermout) Hazelnootmeel Hennepmeel Kastanjemeel Kikkererwtmeel Kokosmeel Lijnzaadmeel Maismeel Quinoameel Sojaboonmeel Sorghum of Milo Teff Volkorenmeel Walnootmeel Volkoren pasta Quinoa Bulgur Couscous Wilde rijst VLEES Bacon Rundvlees Lamsvlees Varkensvlees Worst Kalfsvlees Wild Orgaanvlees Zonder marinade, paneer of extra toevoegingen. VLEESWAREN Alle soorten zijn toegestaan mits ze niet helemaal vol zitten met suiker en zetmelen. FRUIT Alle soorten fruit, maar probeer er rustig aan mee te doen, het blijven producten met veel koolhydraten. Gedroogde vruchten en geperste vruchten zijn suikerbommen. Probeer zelf te drogen zonder toevoeging van suiker of koop een biologische variant zonder toegevoegde suikers. Probeer matig te zijn met geperst fruit en sap. Je komt ervan aan. NOTEN Alles soorten noten Let op dat je het in de hand houdt, letterlijk en figuurlijk. ZADEN Alle soorten zaden Alle soorten superfoods GROENTEN Alle soorten groenten zijn toegestaan Alle peulvruchten zijn toegestaan Zoete aardappel Mais KRUIDEN EN SMAAKMAKERS Ongezoete cacaopoeder Proteïne Poeder Psyllium vezels Alcohol Verse kruiden Gedroogde kruiden Kaneel en koek kruiden Essences Azijn Zoetzure augurken van Kesbeke Mosterd Specerijen Mosterd Bouillonpoeder Tamari sojasaus of Kikkoman rood Kruidenmixen: Kijk hier voor de recepten: https://slank4u2.nl/zelf-kruidenmixen-maken-deel-1/ Er zijn tegenwoordig al fabrikanten die kruidenmixen maken op biologische en natuurlijke manier, check de labels! Sauzen: probeer te blijven op letten op gekochte sauzen uit zakjes en pakjes, flesjes en potjes. Dit zijn de verborgen koolhydraten en voedingsmiddelen waar je van uit ketose raakt of helemaal stil van komt te staan. Wil je weten hoeveel koolhydraten iets bevat, check dan onze koolhydratenlijst. Heb je nog aanvullingen, dan graag reacties op deze website aangeven. Ben je op zoek naar andere voedingsmiddelenlijsten: de linken zal ik hier neer zetten als alles af is.

Please rate this

Geef een reactie