Voedingslijst Fase 2 (afvalfase)normaal : tussen 20 en 30 gr koolhydraten per dag 4.83/5 (6)

VOEDINGSLIJST FASE 2 (AFVALFASE) NORMAAL: TUSSEN 20 EN 30 gram KOOLHYDRATEN PER DAG Indien je iets mist graag op de website bij reacties aanvullen, dan kan ik de lijst aanpassen. Ik mis soms berichten op facebook door de hoeveelheid en tijdgebrek. VERMIJD TEN ALLE TIJDEN: - suiker of suikervarianten - tarwe of andere granen, graanvervangers en producten hiervan - rijst - pasta - aardappelen of producten met aardappelen - producten met wit/tarwe/granen meel - producten met suiker of een suikervariant - transvetten - fruitsoorten die niet op de voedingslijst staan - banaan - gedroogde vruchten en vruchtensappen - pakjes, zakjes en gefabriceerde voedingsmiddelen ONTHOU DEZE 2 BASIS REGELS: - Alles wat meer dan 5 gr koolhydraten bevat, vermijden - Alles waar in de eerste 4 ingrediënten: suiker , tarwe, zetmeel, rijst bij staat, vermijden. Lees hiervoor het artikel : Ontcijfer het etiket. KAAS Blauwe kaas Cheddar kaas Feta kaas Gewone harde Nederlandse kaas ( jong, belegen, oud belegen, rookkaas enz) Gouda Mozzarella Parmezaan Roomkaas Smeerkaas Het betreft verse kaas of voorverpakt. De geraspte kaas bevat middelen die je niet mag hebben! Dus zelf raspen! Neem altijd de 30+ variant. Oude kaas en Parmezaan bevat geen koolhydraten. MELKPRODUCTEN Crème fraîche Cottage Cheese Kokosroom (blik of pakje) Mascarpone Ongezoete Amandelmelk Ongezoete Kokos Melk Ongezoete sojamelk Ricotta Slagroom Zure room Griekse Yoghurt en kwark-> met mate! Met mate betekent 100 gram per keer en niet elke dag. In deze fase van je dieet kan dit betekenen dat je hiervan stilstaat, dat is al bij duizenden mensen gebeurd, maar niet iedereen heeft er last van. Dus let hiermee op. Een alternatief is soja yoghurt. Gebruik altijd de volvette variant van 40% of hoger, nooit light, daar zitten meer koolhydraten in! In verse zuivelproducten zoals ricotta en cottage cheese zitten meer melksuikers. Kies altijd diegene met de minste koolhydraten. Lees de verpakkingen. DRESSINGS Zelf gemaakte -> Kijk hier voor de recepten! Waldensfarm 0 KH sauzen of een ander merk 0 variant VETTEN EN OLIE Amandel olie Amandelboter Avocado olie Canola olie Cocoa Boter Druivenpit olie Ghee Hennepzaad olie Kokosolie Koolzaadolie Lijnzaad olie Macadamia Olie Mayonnaise Olijf olie Pinda olie Reuzel Roomboter Safloer olie Sesamolie Sojaboon olie Vis olie Walnootolie Kies voor meer omega 3! VIS Ansjovis Forel Haring Heilbot Karper Kaviaar Makreel Sardientjes Schelvis Schol//platvis Tilapia Tong Tonijn Tonijn uit blik op olie Zalm Zeebaars Je mag alle vis eten, ook als dit hier niet staat genoemd echter je kunt beter kiezen voor vette vis, niet alleen voor het aanvullen van je vetten, maar ook voor het omega 3 gehalte. Je mag geen gepaneerde of gemarineerde vis eten, mits je dit zelf doet en koolhydraatarm is! Hoe je koolhydraatarm kunt paneren lees je hier: Koolhydraatarm paneermeel ZEEVRUCHTEN Coquilles Garnalen Inktvis Krab Kreeft Oesters Mosselen- met mate, maar 100 gr Schelpen GEVOGELTE Kip Eend Gans Kwartel Kalkoen Eieren MEEL/GRANEN/BLOEM/TARWE Amandelbloem Amandelmeel Arrowroot Kokosmeel Lijnzaad + meel Ongezoete cacaopoeder Proteine Poeder Psyllium vezels Sesamzaad + meel VLEES Bacon Rundvlees Lamsvlees Varkensvlees Worst Kalfsvlees Wild Orgaanvlees Zonder marinade, paneer of extra toevoegingen. VLEESWAREN Bacon/ontbijtspek Boterhamworst Droge worst Filet americain Ham, gekookt, gegrild of rauw Hot Dog/Frankfurter/rookworst Kipfilet gerookt etc Knabbelspek/knabbelbacon Leverworst Peperoni/salami/chorizo Rookvlees Let goed op de labels i.v.m. de grote hoeveelheid suiker die erin verwerkt wordt. Merken zoals Stegeman en Kips doen dit een stuk minder en bv biologische vleeswaren of halal doen dit ook niet of stukken minder. Kijk op de labels hoeveel koolhydraten iets bevat en hoeveel je ervan gaat eten. Er zijn heel veel soorten vleeswaren die je kan en mag eten, is maar net wat je lekker vind en waar niet al te grote hoeveelheden koolhydraten in zitten. FRUIT Aardbeien Aalbessen Avocado Braam Bosbes/veenbes Citroen Limoen Olijven Framboos Rabarber Tomaten – ja echt, het is fruit Meloen (geen watermeloen) Kokosnoot Voor de ketose is het beter om spaarzaam fruit te nemen. Af en toe als traktatie is een waar feestje. NOTEN Amandelen Hazelnoot Kokosnoot Macadamia noten Paranoten Pecannoten Walnoten Gebruik noten als smaakmaker of tussendoortje. 30 gram (samen met zaden en pitten) is al meer dan voldoende, dat is een handje. Je neemt al snel te veel. ZADEN en pitten Chia zaad Hennepzaad Lijnzaad Maanzaad Paranoten Pijnboompitjes -> met mate, max 1 el ivm hoeveelheid KH. Poempoenzaden Safloerzaad Sesamzaad Zonnebloemzaad Gebruik zaden als smaakmaker in salades en smoothies of als onderdeel voor je crackers. Max 30 gr (samen met noten) op een dag. GROENTEN onbeperkt Groene bladgroenten hebben de voorkeur i.v.m. de minste koolhydraten. Andijvie Asperges Aubergine Bimi Bloemkool Botersla Broccoli Champignons Courgette Ijsbergsla Jalapeno pepers/Spaanse pepers Knoflook Komkommer Lolo Biondi en Rosso sla Paksoi Paprika groen Peterselie Peterseliewortel Prei Radijs Rode kool Romeinse sla Rucola Selderij Snijbiet Spinazie Tauge Venkelknol Wilde cichorei Witte Kool Witlof Zuurkool GROENTEN die je met mate mag consumeren ivm de hoeveelheid koolhydraten die meer zijn dan 3 en (vaak 5 en meer) per 100 gram. Artisjok Boerenkool Knoflook Knolraap Knolselderij Koolrabie/koolraab Okrabonen Pastinaak Paprika rood Peultjes Pompoen Spaghetti pompoen Sperziebonen/snijbonen Spruiten Tuinbonen Uien Knol en wortelgroenten bevatten vaak meer dan 5 gr koolhydraten, dus erg voorzichtig hiermee. Zoete groenten zoals wortels en bietjes zijn in deze fase niet toegestaan. KRUIDEN EN SMAAKMAKERS Verse kruiden Gedroogde kruiden Kaneel en koek kruiden -> met mate (veel kh) Essences -> liefst zonder alcohol Azijn (geen balsamico ivm de koolhydraten) Zoetzure augurken van Kesbeke Mosterd Specerijen Bouillonpoeder Tamari sojasaus of Kikkoman rood Kruidenmixen: Kijk hier voor de recepten: Zelf kruidenmixen maken : deel 1 Vermijd pakjes en zakjes, ze zitten vol middelen die je niet mag hebben als je koolhydraatarm wilt afvallen. Wil je weten hoeveel koolhydraten iets bevat, check dan onze koolhydratenlijst. Download de lijst: Voedingslijst Fase 2 NORMAAL 20-30 Heb je nog aanvullingen, dan graag reacties op deze website aangeven. Ben je op zoek naar andere voedingsmiddelenlijsten: volgt

Please rate this

4 thoughts on “Voedingslijst Fase 2 (afvalfase)normaal : tussen 20 en 30 gr koolhydraten per dag

  1. Bloemkool staat bij onbeperkt en bij beperkte groente?? Sperziebonen mogen nu wel onbeperkt? (Voorheen mocht je geen sperziebonen in de eerste fase)

    1. Bloemkool en boerenkool zijn 2 verschillende groenten 🙂
      Ik heb de sperziebonen aangepast, uiteindelijk zijn ze 5 kh en dan spreek ik mezelf tegen.

    1. Nee je mag geen gepaneerde voedingsmiddelen gebruiken aangezien dat vaak gemaakt is van tarwe en of zetmeel.
      “Je mag geen gepaneerde of gemarineerde vis eten, mits je dit zelf doet en koolhydraatarm is!
      Hoe je koolhydraatarm kunt paneren lees je hier: Koolhydraatarm paneermeel”
      Dit geldt ook voor vlees.

      Als de paneer ( kaas) weinig koolhydraten bevat en niet gepaneerd is , dan mag je die kaas wel eten.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.