Welkom, kan ik iets voor je betekenen? 4.6/5 (25)

Welkom op deze website!
Ik vind het tof dat ik je mag begroeten als gebruiker en hoop dat je de informatie die je zoekt ook vindt.
Dit is een verzamelplaats voor met name een koolhydraatarme, maar ook een koolhydraatbeperkte levensstijl. Een gezonde levensstijl met een volwaardig voedingspatroon zonder tekorten en een gezond gewicht, dat is het uitgangspunt.

De meeste mensen die hier terecht komen zijn op zoek naar recepten, maar ook naar een vorm van afvallen die werkt. Ik kan je zeggen dat het werkt. Na een aantal jaren een facebook site te hebben gerund, zijn er tal van succes verhalen. Maar ook van mislukkingen en teleurstellingen.
Met deze website wil ik gaan zorgen dat ook jij tot de succesverhalen gaat behoren.

Veel gehoord is de term “ik doe koolhydraatarm”.
Ik zit mij dan altijd af te vragen of je weet wat je doet. Ja, de grote groepen weglaten zoals, suiker (fruit,wijn) , granen (waaronder tarwe), rijst, pasta en aardappelen.
Maar weet je werkelijk wat je doet?? En waarom??
Ik denk dat velen dit zien als een snelle manier om gewicht te verliezen. Tenminste die reacties zie ik veelvuldig op onze facebookpagina de afgelopen jaren.

Een paar jaar geleden hadden nog weinige gehoord van koolhydraatarm, wel van diëten zoals Atkins, South Beach, dr Frank en vele anderen. Sinds die tijd is er veel veranderd. Men is zich bewuster van wat er nu eigenlijk in je eten zit en wat dit doet met je gezondheid. De trend van het afgelopen jaar waren de superfoods, maar ook Paleo en zeker koolhydraatarm.

Is het nu werkelijk zo fantastisch als men zegt?
Ja, voor de meeste mensen is dat het wel. Maar er is meer dan alleen de grote groepen weglaten.
Als je alleen de grote groepen weglaat dan ontstaat er op een gegeven moment een tekort.
In brood en zuivel zit bv veel vit B en dit heeft je lichaam nodig voor allerlei processen. Maar ook jodium en andere micro nutriënten heb je nodig om een gezond lichaam te hebben (en te houden) en te zorgen dat alle processen optimaal verlopen. De balans in de inname van je voedsel moet in orde zijn, anders krijg je allerlei nare klachten zoals haaruitval, spierkrampen, obstipatie enz.

Er zijn tal van diëten die koolhydraatarm zijn, denk hierbij aan de vader van alle koolhydraatarme diëten Atkins. Verguisd in de jaren 70, maar hij had gelijk. Allerlei recente onderzoeken wijzen uit dat het eten van vet en eiwitten juist gezonder is dan het weglaten van vet, zoals wij zijn opgevoed “vet is slecht” , en dit compenseren met koolhydraten.
Koolhydraten zijn juist de boosdoener dat er wereldwijd meer mensen aan overgewicht lijden en diabetes 2, dan ooit te voren.
Sinds de jaren 70 zijn er tal van varianten gekomen op het Atkins dieet. Een hiervan is low carb of wel koolhydraatarm, ketogeen. Dit is minder streng dat Atkins, je mag iets meer en waarschijnlijk net zo effectief.c

Maar zoals vaak gezegd het is een levensstijl, het moet bij je passen. Er zijn ook geen vaste regels voor HET koolhydraatarme dieet, want dat bestaat eigenlijk niet. Het is een verzamelnaam , waar allerlei koolhydraatarme diëten onder vallen. Met allemaal hun eigen regels.
Vaak valt men terug op de regels van Atkins, voor de structuur, en doet het minder streng.
Ik heb alle dieten bestudeerd en de beste “regels die werken” uit de dieten gehaald en hier een eigen methode van gemaakt, mede door jarenlang ervaring in het begeleiden van mensen die koolhydraatarm willen afvallen.
Ik noem op deze website het koolhydraatarme dieet de slank4u2 methode. Want hoe je het draait of keert, het gaat om de vet verbranding en het overschakelen van de koolhydraten verbranding die je nu hebt naar het verbranden van vetten.

Juist door het eten van vetten, verbrand je ook vetten. Dat is iets wat veel mensen niet snappen. Ik zal een goede poging doen om je dit te laten begrijpen, zodat je weet hoe je lichaam kan reageren en reageert.
Voor de meeste mensen werkt dit. Ook een Paleo levensstijl zorgt voor veel gezondheidsvoordelen. Echter je valt er niet mee af omdat je vrij veel fruit eet en suikervervangers en dat is bij het Keto-paleo dieet/levenswijze verboden. Dus Paleo, maar dan een tandje strenger.

Voor diabetes werkt koolhydraatarm, keto-Paleo en een Paleo levenswijze bijzonder goed. Recente onderzoeken hebben dit uitgewezen en zelfs de diabetes vereniging heeft de voedingsadviezen aangepast naar koolhydraatarm.
Je kunt koolhydraatarm heel streng doen , vanaf 10 gr koolhydraten per dag, oplopend naar 50 a 60 gr koolhydraten per dag. Dit ligt aan je gestel, welke begeleiding je krijgt en wat je zelf vind passen of je hier veel of weinig mee afvalt.
Mensen die niet koolhydraat gevoelig zijn vallen met 50 KH ook af, maar mensen die wel koolhydraat gevoelig zijn vallen met 10 kh nog niet af. Het is dus zoeken naar jouw grens. Ik help je daarbij.

Wat veel mensen ook vergeten, is als je op streefgewicht bent, om weer op te bouwen naar een evenwichtig voedingspatroon. Men stopt met “het dieet” en komt de afgevallen kilo’s allemaal weer aan en vaak zelfs meer als je weer normaal alles gaat eten en snoept. Langdurig opbouwen en de koolhydraatarme/beperkte levensstijl omarmen en levenslang volhouden is wat weinig mensen doen. Ik ga je leren om deze levensstijl vast te houden en wat je moet doen om de verloren kilo’s niet meer aan te komen.

Wat mij , en ook anderen, enorm stoort is als mensen zondigen, dat dit onder de tafel geschoven wordt met uitspraken zoals “je leeft maar 1 keer en je moet ook wel genieten” . Juist de koolhydraatarme levensstijl is er een van bourgondisch eten van echt voedsel en er zijn de lekkerste recepten. En met deze opmerkingen zeg je eigenlijk heel veel over jezelf. Jij ziet het als een dieet, een straf, wat je even moet volhouden om de kilo’s eraf te krijgen om daarna je zelf weer vol te proppen met die overheerlijke koolhydraten en wijntjes, waar je dus van bent aangekomen en weer van aankomt.
Zondigen is geen zonde, maar ga daarna wel weer terug naar start. Dus start bij het begin en ga niet verder met waar je gebleven was. Je doet jezelf tekort en het afvalproces duurt alleen maar langer.

Voor diegene die echt slecht afvallen heb ik een nieuwe methode bedacht en getest. Deze methode start met een 30 dagen Clean Start waarin je een grote detox houdt en je lichaam ontdaan wordt van allerlei stoffen die niet goed zijn voor je lichaam. Daarna ga je opbouwen. Er zijn na de test al verhalen van mensen die binnen 3 maanden 15 a 20 kilo zijn afgevallen. Dat is zeer veelbelovend en hoopgevend. Deze methode is binnenkort te bestellen via de webwinkel.

Deze website is nieuw en nog volop in ontwikkeling. Ik hoop er een grote community van te maken voor het delen van koolhydraatarme recepten, net als onze facebookpagina, maar die groeit uit zijn jasje met 54.000 leden. Deze website is overzichtelijker en veel gebruiksvriendelijker.
Heb je vragen, feedback, opmerkingen, klachten of iets anders wat je kwijt wil, laat het mij alsjeblieft weten, dan kan ik zaken verbeteren voor de toekomst. Ik wil graag dat iedereen het naar zijn zin heeft en ook kan afvallen met de mogelijkheden die er zijn.

Veel plezier!

slank4u2- koolhydraatarm afvallen met begeleiding, weekmenu's en recepten

Print Friendly

Please rate this

3 thoughts on “Welkom, kan ik iets voor je betekenen?

    1. De Clean start is 30 dagen zonder suiker, zuivel, zoetstoffen, e nummers en additieven. Je eet zoveel mogelijk grasgevoerd en onbespoten. Het is vrij heftig , maar een hele goede start om weer in balans te komen met je lichaam. De eerste 2 weken zijn het moeilijkste omdat je echte detox verschijnselen hebt. Enige restrictie is bij zondigen, begin je weer van voren af aan met de 30 dagen. Na die 30 dagen ga je langzaam opbouwen.
      We hebben een aparte support groep op FB, waar nu mensen zitten die 1 mei zijn begonnen. En die groep is klein dus snel reactie op vragen en veel meer support van mij en anderen.Ik ben alleen nog niet uit over de kosten en de pakketten die ik wil aanbieden, vandaar dat ik nu eerst de Challenge doe en daarna Slank4u2 methode opstart.

  1. Hoe belangrijk is het exact houden aan de eiwitten en vetten door ketobuddy calculator berekend? Soms heb ik iets teveel eiwitten en iets te weinig vettenieuws en soms andersom