KHA/Ketogeen weekmenu 4 5/5 (2)

Dit is alweer het voorlopig laatste weekmenu voor KHA/Ketogeen. Ik heb er nu 4 gemaakt en als het goed is ben je al afgevallen. Je hebt geleerd wat je wel en niet kunt en mag eten om verantwoord koolhydraatarm en zonder honger af te vallen. Met de koolhydraatarme weekmenu’s als voorbeeld kun je zelf ook je eigen weekmenu samenstellen. Er staan inmiddels genoeg lekkere recepten op de website.

De Challenge van 30 dagen is bijna voorbij, hoe gaat het met jou??
Ik zou het fijn vinden als er wat meer feedback komt, ik hoor weinig en ik lees helemaal niets in de dagboeken of als reactie op de weekmenu’s.
Je kunt de weekmenu’s herhalen om nog eens 30 dagen te doen of 60 of 90. Pas ze aan naar eigen behoefte en smaak. Ze dienen als voorbeeld, het is geen must om alles te volgen. Het is wel belangrijk om je aan de adviezen te houden.

Val je weinig af dan kun je overwegen om de berekening in te vullen van Ketobuddy . De hoeveelheid vet en eiwit is redelijk beperkt in deze menu’s. Misschien eet je wel te weinig of is dit net te veel voor je.

Ik zal binnenkort een artikel maken hoe je zelf een weekmenu kunt samenstellen.

Koolhydraatarm weekmenu slank4u2 week 4
Koolhydraatarm weekmenu slank4u2 week 4

Dag 1
O: Omelet van 2 eieren met ham en cheddarkaas
L: Salade van 1 tomaat, ½ komkommer, 1 bosui, 50 gr feta en paar plakken uitgebakken ontbijtspek
D: 200 gr prei gewokt met 150 gr garnalen, 1 teentje knoflook, 100 gr taugé en 1 tomaat
Dag 2
O:150 gr Griekse yoghurt , 1 el lijnzaad, 1 tl kaneel
L: Salade van sla, 1 tomaat, Parmezaanse kaas, 30 gr pijnboompitten, 1 gebakken kipfilet. Dressing : 1 el mayonaise en 1 tl kerriepoeder met wat water
D:Witlof met ham en kaas + 1 hamburger
Dag 3
O:2 gekookte eieren, 1 tomaat, 2 plakjes ham of andere vleeswaren
L:Salade met gerookte 100 gr gerookte zalm, 20 gr pijnboompitten. Dressing 1 el olijfolie en 1 el citroensap
D:Courgettepasta
Dag 4
O:150 gr Griekse yoghurt , 1 el lijnzaad, 1 tl kaneel
L:Omelet rolletje van 2 eieren besmeerd met roomkaas en belegd met komkommer, bosui en gerookte zalm.
D:250 gr roerbakgroenten met 150 gr kipfilet. Bouillonblokje voor de smaak en sambal en knoflook.
Dag 5
O:4 blokjes kaas, 2 gekookte eieren, 5 stukken komkommer
L: Zelfgemaakte kippensoep met kip en ballen. Recept komt eraan!
D:200 gr shoarmavlees met ½ ui bakken, samen met salade van tomaat en komkommer. Dressing 2 el mayonaise met fijn geperste knoflook
Dag 6
O:3 slarolletjes met avocado en tomaat en wat zout
L:Omelet van 2 eieren met champignons, ui, salami en tomaat
D:Kippensoep, evt. met oepsie. Recept oepsie brood
Dag 7
O:150 gr Griekse yoghurt , 1 el lijnzaad, 1 tl kaneel
L:Hol 2 tomaten uit en vul ze met 2 el kruidenroomkaas, en 2 plakjes gekookte ham en 1 gesnipperde bosui. 30 minuten op 175 C in de oven
D:300 gr snijbonen met 150 gr kipfilet of ander vlees
Tussendoortjes

  • Bifiworstje 1 a 2
  • Cervelaatworst met zoetzure ( suikervrije) augurk 2 stuks
  • 4 blokjes kaas
  • Paar stukjes knabbelspek
  • ½ avocado
  • 10 zwarte olijven
  • Lijnzaadcracker met roomkaas of filet americain
  • 5 schijfjes komkommer met roomkaas of filet americain
  • Koffie met slagroom
  • Slagroom toetje van 2 el slagroom en cacao
  • Gekookt ei met rookvlees
  • Gekookt ei met mayo
  • Stukje brie
  • Schijfjes Kips leverworst
  • Beker bouillon

Print Friendly

Please rate this

One thought on “KHA/Ketogeen weekmenu 4