Inspirerende waterdrankjes 5/5 (2)

INSPIRERENDE WATERDRANKJES

Bij de koolhydraatarme levensstijl is veel drinken een must. Je kunt dan gaan voor fruitsapjes of ongezonde frisdranken, maar wat dacht je van homemade WATER MET EEN SMAAKJE? Deze drankjes zijn zo gemaakt en super verfrissend! Ik geef je graag een paar ideeën voor wat lekkere combinaties. En experimenteer zelf ook eens met smaken, wie weet word je wel verrast.

1. Munt en limoen Dit is natuurlijk een klassieker, en niet voor niets: deze ingrediënten geven je water een frisse smaak.
2. Citrusvruchten, komkommer en munt Ook een gouden combinatie, fris en zuur tegelijk.
3. Basilicum, aardbeien en citroen Aardbeien en basilicum passen heel goed bij elkaar. En voor een klein zuurtje doe je er ook citroen bij. Tip: drink het wel snel op, anders worden de aardbeien papperig. Niet te ver van tevoren maken, dus.
4. Sinaasappel en bosbessen Een gouden combinatie. Deze kun je echter wel een dag van te voren maken, wil je de smaken er goed in laten trekken.
5. Grapefruit, limoen, citroen en sinaasappel. Een verfrissend watertje met allerlei citrusvruchten. Perfect tegen de dorst!
6.Munt met watermeloen. De ultieme dorstlesser.
7. Komkommer en rozenwater. Heerlijk bij gerechten uit het Midden-Oosten: de schillen van de komkommer (eventueel bij elkaar gebonden met een keuken touwtje) met een paar druppels rozenwater.
8. Aardbeien, munt, komkommer en limoen Deze ingrediënten zorgen ervoor dat je water een beetje zoet wordt.
9. Sinaasappel en koriander. Verrassend, maar erg lekker.
10. Grapefruit met rozemarijn. De smaak van rozemarijn is heerlijk in combinatie met grapefruit. Een combinatie van kruiden en het zure en bittere van de grapefruit.
11. Framboos, rozenblaadjes en vanille Een zeer zachte en zoete smaak waar je intens gelukkig van wordt.
12. Bosbessen en lavendel. Jawel, lavendel kun je gewoon eten; het geeft een heerlijk aroma af. Zeer fijn in combinatie met bosbessen.

Inspirerende-water-drankjes-bij-een-koolhydraatarm-dieet-slank4u2

Je kunt natuurlijk nog veel meer ingrediënten proberen in je drankje. Of mix bovenstaande eens met elkaar, je zult zien dat er verrassende smaakcombinaties ontstaan. Nu koop je nooit meer limonade uit de supermarkt!
Er zijn tegenwoordig allerlei mooie en handige waterkannen te koop in winkels en via het internet.

Wat heel goed werkt in de zomer, is fruit invriezen. Gebruik bijvoorbeeld bevroren aardbeien als ijsblokjes in een drankje. Of maak ijsklontjes met stukjes fruit erin of met limoen en munt. Het ziet er erg mooi uit, en het is nog lekker ook! ·

Bevroren fruit

De meeste mensen missen een Latte Macchiato.
Je kunt deze makkelijk koolhydraatarm maken door ongezoete sojamelk of amandelmelk te gebruiken ipv gewone melk. 100 ml ongezoete soja of amandelmelk bevat 0,2 gr koolhydraten ipv gewone melk 5 gr koolhydraten per 100 ml.

koolhydraatarme-latte macchiato-slank4u2

Moet je koolhydraten tellen van het fruit?
Nee dat hoeft niet. Het water wordt geinfuseerd met de smaken en niet met de koolhydraten. Er zal wel iets achterblijven, maar dat is de moeite niet. Voor de zekerheid tel je 0,5 gr koolhydraten per liter, dan zit je altijd goed.

Print Friendly

Please rate this