Hoe je KHA kunt eten onderweg : de Slank4u2 reisgids 3/5 (5)

Hoe je KHA kunt eten onderweg.

Ben je het ook zo beu dat er weinig en slechte koolhydraatarme opties zijn op elk treinstation, tankstation, pretparken, vliegvelden en zelfs in restaurants?
Ga vol zelfvertrouwen op weg met een klein beetje voorbereiding. Ik heb wat tips op een rijtje gezet voor je, met deze Slank4u2 KHA reisgids.

Zes Tips
1. Eet goed en ruim voldoende voor je vertrekt
2. Neem voldoende KHA snacks mee
3. Gebruik keto koffie om de honger weg te houden
4. Probeer eens om te vasten
5. Zo eet je in restaurants
6. Ga voor succes

KHA ontbijt

1. Eet goed en ruim voldoende voor je vertrekt
Als je thuis bent, is het heel gemakkelijk om KHA te eten, dus maak hier gebruik van en eet ruim voldoende van je favoriete ontbijt, lunch of avondeten. Haast je niet, start je reis gevoed en voldaan. Moet je naar een bruiloft, feestje of een ander evenement. Zorg dat je voldaan en verzadigd de deur uit gaat. Zo voorkom je “snack” aanvallen buitenshuis.
Een vullend KHA ontbijt voor je reis begint , kan snel en makkelijk ; hardgekookte eieren, gebakken spek, opgewarmde eiermuffins of volle Griekse yoghurt met slagroom, een paar aardbeien/frambozen en wat noten. Als je meer tijd hebt , maak dan een ultiem keto ontbijt of gebakken worstjes/hamburgers, champignons en tomaten of snij een avocado in plakken en geniet ervan met tomaatjes, olijfolie of mayonaise.

2. Neem voldoende KHA snacks mee
Of je nu in een vliegtuig stapt, met de auto op reis gaat of ergens op een feest beland, neem altijd je eigen KHA snacks mee. Wordt iets aangeboden en het je mag het niet hebben, zeg dan gewoon beleefd nee.
Wat kun je meenemen?
• Noten en notenboters
• Gepelde hardgekookte eieren – vergeet het zout niet
• Kaas, b.v. Babybel
• Gedroogde worst, vlees of bacon b.v. Bifiworstjes
• Selderijstengel gevuld met roomkaas of notenboter
• Ham en kaas rolletjes gevuld met roomkaas
• Rauwkost met dip
• Roomboter/kokosolie ( voor koffie, thee en crackers)
• Olijfolie (voor salades en groenten)
• Mayonaise
• Donkere chocolade met meer dan 70% cacao, niet meer dan een blokje per dag
• Restjes van je avondeten van de dag ervoor
• Blikje knakworst, boterhamworst (smack)
• Leverworst, leverpastei
• gehaktballetjes maken
• Omelet, eventueel met champignons of besmeerd met roomkaas en in stukjes
• Zalm met roomkaas
• Komkommer, snoeptomaatjes
• Zelfgemaakte snickers en notenreep
• Gebraden kip of kippenpoten
• Eimuffins
• Lijnzaadcrackers en koekjes
• Parmezaanse kaas chips
• Chocolade of kaneel mugcake
• Ketobroodjes
• Griekse yoghurt met wat rode vruchten
En zo zijn er nog veel meer praktische KHA voedingsmiddelen te bedenken die je mee kan nemen voor onderweg.

VERPAKKING
Je neemt je snacks mee in hun originele verpakking of een plastic zakje. Maar je kunt natuurlijk ook creatief zijn met je verpakking. Je kunt tegenwoordig kleine reisverpakkingen kopen om kleine hoeveelheden make-up in je handbagage mee te nemen, maar waarom niet dan ook je eten. Een aantal tips die het reizen wat makkelijker maken en je eten wat langer vers:
• Zeepdoosje, voor de boter
• Kleine flesjes, voor je olijfolie/azijn
• Kleine bakjes, voor je noten, roomkaas, dip enz.
• Kleine knijpflesjes, voor je mayonaise en notenboter
• Er zijn gekoelde lunch boxen te koop voor bv een salade, maar je kan ook een element invriezen en die in of bij de salade leggen in een plastic zakje.
Vergeet geen peper en zout mee te nemen en pak alles nog eens in een zakje met sluiting, zo weet je zeker dat het niet gaat lekken in je tas.

koffie -slank4u2
3. Gebruik koffie om je honger/trek weg te houden
Koffie, , gewoon zwart of met slagroom of gesmolten boter, kan je eerste echte trek wegnemen totdat je in staat bent om een echte goede maaltijd te nuttigen. Dit werkt met thee en bouillon ook.

4. Probeer te vasten
Als intermitterend vasten al een vast onderdeel is van je ketogene routine, pas het dan strategisch toe om maaltijden over te slaan en het reizen of uitjes simpeler te maken. Als je in de vroege ochtend moet haasten om je vliegtuig te halen, kun je koffie nemen en lunchen op een later tijdstip. Of als je wat meer tijd hebt, ontbijt je uitgebreid en slaat de lunch over, je eet dan pas weer als je op de plaats van bestemming bent. Een mooi voordeel van vasten is dat je het altijd en overal kan toepassen.

5. Zo eet je in restaurants
Uit eten met zelfvertrouwen is een sleutel voor succes als je aan het reizen bent. Gezond verstand moet de boventoon voeren, zeg nee tegen brood, vraag een dubbele portie groenten in plaats van frietjes bij je hoofdgerecht, en kies voor olie en azijn over je salade. Vraag om roomboter om over je gekookte groenten te smelten en je vlees of vis. Sla het zoete dessert over en neem een kaasplankje of rood fruit met slagroom.
Drink voornamelijk water. Champagne, droge wijn en sterke drank zijn beperkt toegestaan. Echter wees je ervan bewust dat het zonde is als je zo goed oplet met eten, dat je door 1 wijntje je ketose kan verbreken of alsnog stil staat.

6. Ga voor succes
Geen excuses! Reizen is geen reden om te zondigen in je KHA levensstijl. Laat je gezondheid voorop staan en neem de beslissing om KHA voor je te laten werken, voor je vertrekt.

Een uitgebreide vakantie gids is in de maak……..binnenkort meer.

Heb jij nog meer suggesties voor onderweg, laat het weten in je reactie hieronder.
Dan kunnen we de reisgids aanvullen.

Print Friendly

Please rate this

One thought on “Hoe je KHA kunt eten onderweg : de Slank4u2 reisgids

  1. fantastisch dat jullie zo uitgebreid uitleggen waarom je iets wel of juist niet moet doen en bedankt voor al het meedenken en voorbeelden van heerlijk gezond eten !